For dig der drømmer om at arbejde med oplevelsesøkonomi, kommerciel kommunikation og markedsføring.
På studieretningen stiller vi skarpt på oplevelsesøkonomiens stigende betydning for samfundet som helhed, og du kommer derfor til at arbejde med både virksomheden, markedet, forbrugeren og selve produktet.
Formål
Målet er, at du får indgående viden om virksomhederne og deres rolle i samfundsudviklingen. Fokus vil være på eventvirksomhedernes evne til at tilpasse sig markedet. Endelig er også virksomhedernes markedsføring over for deres kunder på hjemmemarkedet eller på eksportmarkedet i fokus på denne studieretning.
Undervisningen
Helt konkret vil vi se på, hvilke strategiske samt økonomiske overvejelser, virksomhederne gør sig, når de skal lancere nye produkter eller oplevelser. Du vil blandt andet lære noget om virksomhedens økonomiske rentabilitet, forbrugernes købsadfærd, konkurrenceforhold, markedsanalyser, virksomhedens arbejde med målgrupper samt reklamens påvirkning af forbrugerne
Fagpakke
Vi har sammensat en fagpakke med Afsætning A og Virksomhedsøkonomi A. Sammen med de obligatoriske fag understøtter begge fag formålet med at skabe indsigt i oplevelsesøkonomiens verden. På skolen har vi flere sociale event (fx Knæk Cancer, sportsdage, fester og cafeer), og vi opfordrer elever på denne studieretning til at deltage i planlægningen og organiseringen af disse events.
til studieretningen, som understøtter formålet med, at du opnår indgående viden om virksomhederne og deres rolle i samfundsudviklingen.
Hvis du vælger Spansk A som dit 2. fremmedsprog, får du samlet fem fag på A-niveau, hvilket giver en ekstra bonus til dit eksamensresultat.
Hvis du vælger Tysk B som dit 2. fremmedsprog, har du mulighed for fx at opgradere Matematik eller Tysk til A-niveau.