Tre ledere og 11 lærere fra Herning Ungdomsskole var torsdag den 7. august på besøg på Herningsholm Erhvervsskole for at få et indblik i hvilke uddannelsesveje, der er for deres elever fra ungdomsskolen.
Hos tømrer-faglærer Finn Pedersen fik lærerne mulighed for at afprøve både samarbejdsegenskaber og håndværksmæssig snilde, da de opdelt i tre hold skulle konkurrere om hvilket hold, der først kunne bygge et stativ til stigegolf.
Stigegolf er et spil med rødder i Mexico, hvor det drejer sig om at slynge et reb med to golfkugler monteret i hver ende mod et ribbestativ, sådan at rebet bliver hængende.
Der blev boret, vinklet og skruet med fart og højt humør.
Da stativerne stod færdige, var det tid til at konkurrere om, hvem der var bedst til selve spillet. Der blev dystet med godmodig drilleri holdene imellem, og ifølge spillets reglementer er det faktisk tilladt at distrahere sine modstandere ved at råbe, lave lyde eller bevægelser.
Herning Ungdomsskole havde valgt at besøge Herningsholm Erhvervsskole for at få større kendskab til erhvervsuddannelserne og de fremtidsmuligheder, de kan give eleverne på ungdomsskolen.
-Vi ser meget gerne, at flere af vores elever søger ind på en erhvervsuddannelse, sagde skoleinspektør på Herning Ungdomsskole, Anette Bredkjær.
Efter at have prøvet kræfter med tømrerfaget fik gæsterne fra ungdomsskolen en introduktion til uddannelserne på indgangen Produktion og Udvikling.